درمان موهای زائد

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت

درمان موهای زائد

لیزر الکساندرایت

درمان موهای ناخواسته

موهای نا خواسته یا زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن ایجاد میشود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها نیز این رویش غیر طبیعی را بیش تر نمایان می سازد.درمان موهای زائد با لیزر الکساندرایت که در مقایسه  با سایر لیزرها بیشترین و بهترین تاثیر و کم ترین عارضه را دارد قبل از شروع درمان در صورت صلاح دید پزشک معالج  آزمایشات هورمونی درخواست می­گردد. لیزر فقط رنگدانه های تیره موجود در ریشه مو را بمباران و نابود   می­سازد  بنابراین درمان موهای سفید, روشن و پرزهای صورت و بدن توسط لیزر امکان پذیر نمی باشد. نتیجه درمان موهای زائد توسط لیزر در صورتی که به درستی توسط پزشک انتخاب شود پس از هر جلسه بین 20 تا 25% موهای زائد ناخواسته باید از بین برود. فاصله بین دو جلسه درمان با لیزر حداقل باید  6 هفته در نظر گرفته شود. تعداد جلسات درمان با لیزر در افراد مختلف متفاوت است ولی به طور متوسط 4-6 جلسه ضروری است.در طول دوره درمان مجاز به گرفتن حمام آفتاب و برنزه  کردن نمی باشید طول موهای زائد در روز جلسه درمان نباید زیاد بلند باشد (2 تا 3 میلی متر) با تراشیدن موها دو روز قبل از لیزر طول آن ها در روز  لیزر مناسب خواهد بود. در طول درمان ,موهای زائد نباید از ریشه خارج شوند تراشیدن با تیغ یا مصرف کرم موبر بلامانع است. اگر سابقه تبخال دارید و یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما عنوان کنید

لیزر الکساندرایت (الکس)

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد. یکی از خصوصیات منحصر به فرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج  (Duration Pulse) ومیزان انرژی برای از بین بردن هرنوع مو وپوست می باشد. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر ودر محدوده نور مرئی می باشد. باتوجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن از بین بردن موهای زائد است.

برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین وپرتاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد. البته لازم به ذکر است میزان درد استفاده در این دستگاه به طرز قابل توجهی بیشتر از موارد بالا وبخصوص لیزرهای آی پی ال و ایلایت است.

درنهایت باید از لیزرها انتظار واقعی داشت. تبلیغات نادرست واغراق آمیز همه را سردرگم می نماید. واقعیت آن است که جلسات متعدد برای کاهش موها توسط لیزر لازم است. در ضمن پاسخ در افراد مختلف نیز متفاوت ولفظ کلمه تضمینی نشانگر ناصحیح بودن تبلیغ در حوزه پزشکی می باشد.

لیزر الکساندرایت دستگاهی است که ویژه ازبین بردن موهای زائد با بالاترین کارایی وحداقل عوارض تولید شده است. این دستگاه قادر است موهای زائد بدن را ازبین ببرد. به دلیل قابلیت انتخاب Duration Pulse  بسیار متنوع می توان به نحو موثری این لیزر را هم برای موهای نازک وروشن هم برای موهای ضخیم وتیره به کار برد.

بعلاوه دستگاه قابلیت تنظیم برای پوست روشن یا تیره را دارد. درحال حاضر لیزر الکساندرایت سریع ترین، موثرترین وکم خطرترین لیزر موجود در دنیا برای درمان موهای زائد به شمار می رود. در یک زمان بسیار کوتاه ( در حد هزارم ثانیه ) نور لیزر با شدت بالا به پوست می تابد وبطور همزمان ده ها فولیکول مو را تخریب می کند. اغلب موهای تخریب شده از سطح پوست پاک می شوند ومابقی موها درعرض 1 تا 2 هفته ریزش پیدا می کنند.

برحسب اینکه پزشک چه پارامترهایی را در دستگاه انتخااب نماید میتوان موهای زائد تمامی نواحی بدن ( چانه_لب فوقانی_گونه ها_گوش ها_پیشانی_گردن_دست وپا_زیربغل_سینه_شکم_پشت و یا ناحیه کشاله ران ) را با این روش درمان کرد.