مزوتراپی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

یکی از بهترین شیوه های درمانی و جوانسازی پوست، مزوتراپی است که امروزه نقش گسترده ای در زیبایی پیدا کرده است. این متد با انجام تزریقات لازم در لایه های پوستی انجام می شود و دارای کاربردهای فراوانی می باشد. با اثربخشی این مواد فعال از جمله اسید هالورونیک تغییرات چشمگیری در پوست ایجاد می شود. بدین علت بسیاری از بانوان برای زیبایی و جوان تر شدن پوست خود و برطرف کردن نقص های موجود مزوتراپی را برمی گزینند. بدون شک تغذیه شدن پوست که تاثیر قابل توجهی در شادابی آن دارد با ساخت کلاژن های از دست رفته به حالت نرمالش باز خواهد گشت.

کاربردهای مزوتراپی

۱ رفع چین و چروک های پوست

یکی از بزرگترین معضل هایی که افراد در سنین مختلف مخصوصا پیری می توانند با آن مواجه شوند ظهور چروک های متعددی است که در صورت، گردن و دست ها خود نمایی می کند. مزوتراپی فرصتی بسیار منحصربفرد را برای ترمیم و بازسازی پوست فراهم خواهد کرد و ظاهر نازیبای ایجاد شده را می تواند همانند روز اول درآورد.

۲ درمان اسکار

مسلما اگر شما هم در بدن خود مخصوصا صورت از جای زخم، بخیه و یا اسکار ناشی از آکنه رنج ببرید به فکر راهی برای درمان آن خواهید بود. جالب است که از مزوتراپی برای درمان جای سوختگی هم مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به مرور بافت های آسیب دیده و رنجور حاصل از سوختگی را نیز درمان نماید.

۳ رویش مو با مزوتراپی

با بهره مندی از روند مزوتراپی و تزریق آن به ناحیه سر می توان امکان گردش خون را در این ناحیه از بدن افزایش داد. افرادی که حس می کنند دچار ریزش مو شده اند می توانند با تزریق مواد فعال مورد نظر و تحت نظر مشاوره های پزشکی به راحتی از این امر جلوگیری نموده و حتی سبب رشد مجدد آن ها شوند.

۴ از بین رفتن چربی ها

مزوتراپی می تواند بهترین اثربخشی را در رفع چربی های اضافی یک ناحیه از بدن انجام دهد. در واقع با انجام فرآیند تزریق، سلول های چربی تحت تاثیر قرار گرفته و شکسته و ریز می شوند و توسط جریان خون بدن به راحتی دفع شده و بافت موجود از چربی های مازاد تخلیه خواهد شد.